Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 035 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,5 %1 587 00065 %
Yle TV216,2 %12,8 %1 540 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 062 00044 %
Yle yhteensä44,7 %39,1 %1 804 00074 %
MTV315,2 %20,7 %1 621 00067 %
Sub3,9 %4,5 %1 185 00049 %
AVA1,4 %1,4 %761 00031 %
C More Total2,0 %2,1 %321 00013 %
MTV yhteensä22,4 %28,6 %1 774 00073 %
Nelonen6,8 %9,1 %1 428 00059 %
Jim2,9 %2,9 %971 00040 %
Liv1,4 %1,6 %834 00034 %
Hero1,1 %1,4 %701 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,9 %1 609 00066 %
TV52,9 %2,6 %1 047 00043 %
Kutonen3,6 %2,9 %948 00039 %
Frii1,4 %1,4 %600 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,9 %0,7 %510 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %1 360 00056 %
STAR Channel2,9 %2,4 %773 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %764 00031 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 058 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %214 0009 %
AlfaTV0,7 %0,9 %537 00022 %
Muut4,3 %3,8 %581 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 035 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.