Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %23,5 %3 028 00057 %
Yle TV218,7 %15,3 %3 203 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 946 00037 %
Yle yhteensä47,1 %41,8 %3 745 00071 %
MTV314,7 %20,5 %3 043 00057 %
Sub3,5 %4,0 %2 027 00038 %
AVA1,9 %2,0 %1 341 00025 %
C More Total1,1 %0,9 %446 0008 %
MTV yhteensä21,3 %27,4 %3 443 00065 %
Nelonen6,4 %8,0 %2 532 00048 %
Jim2,3 %2,0 %1 580 00030 %
Liv2,1 %2,5 %1 576 00030 %
Hero1,0 %1,3 %1 113 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,7 %3 016 00057 %
TV54,1 %3,6 %1 935 00037 %
Kutonen2,2 %1,6 %1 409 00027 %
Frii2,0 %2,0 %1 041 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0001 %
TLC1,9 %1,6 %1 013 00019 %
Discovery Networks Finland10,5 %9,0 %2 583 00049 %
FOX2,7 %2,6 %1 267 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 152 00022 %
Disney Finland5,1 %4,4 %1 764 00033 %
Paramount Network0,3 %0,2 %314 0006 %
AlfaTV0,9 %1,2 %953 00018 %
Muut3,1 %2,3 %1 000 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 237 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.