Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,0 %3 430 00065 %
Yle TV214,7 %10,7 %3 314 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 236 00042 %
Yle yhteensä44,4 %37,6 %3 992 00075 %
MTV317,5 %23,6 %3 576 00068 %
Sub3,3 %3,7 %2 377 00045 %
AVA1,8 %1,8 %1 665 00031 %
C More Total1,5 %1,4 %586 00011 %
MTV yhteensä24,2 %30,6 %3 910 00074 %
Nelonen7,5 %10,2 %3 081 00058 %
Jim2,5 %2,3 %1 868 00035 %
Liv1,9 %2,1 %1 831 00035 %
Hero1,0 %1,2 %1 327 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,8 %3 502 00066 %
TV52,6 %2,4 %2 100 00040 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 668 00031 %
Frii1,7 %1,7 %1 231 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %70 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 185 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,0 %2 825 00053 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 472 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 380 00026 %
Disney Finland4,9 %3,9 %2 050 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %401 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 074 00020 %
Muut3,7 %3,3 %1 182 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 529 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.