Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,7 %734 00052 %
Yle TV216,3 %11,9 %772 00055 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %369 00026 %
Yle yhteensä29,7 %24,1 %979 00070 %
MTV317,1 %22,1 %845 00060 %
Sub5,8 %5,8 %590 00042 %
AVA2,0 %2,2 %340 00024 %
C More Total1,9 %2,1 %139 00010 %
MTV yhteensä26,9 %32,2 %985 00070 %
Nelonen10,1 %13,5 %757 00054 %
Jim3,6 %3,5 %450 00032 %
Liv2,7 %2,8 %406 00029 %
Hero1,1 %1,4 %261 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %21,2 %903 00064 %
TV53,8 %3,5 %477 00034 %
Kutonen3,5 %3,2 %396 00028 %
Frii1,7 %1,5 %210 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %16 0001 %
TLC2,1 %1,8 %251 00018 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,5 %706 00050 %
STAR Channel5,2 %4,4 %378 00027 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %289 00021 %
Disney Finland8,2 %6,4 %507 00036 %
Paramount Network0,8 %0,6 %129 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %113 0008 %
Muut5,6 %5,3 %350 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 204 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.