Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 941 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %23,2 %1 441 00059 %
Yle TV220,8 %18,1 %1 551 00064 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %935 00039 %
Yle yhteensä48,0 %44,1 %1 742 00072 %
MTV312,6 %17,3 %1 419 00058 %
Sub4,0 %4,9 %1 064 00044 %
AVA1,5 %1,5 %633 00026 %
C More Total1,5 %1,2 %253 00010 %
MTV yhteensä19,6 %25,0 %1 616 00067 %
Nelonen6,3 %7,8 %1 232 00051 %
Jim2,6 %2,5 %837 00034 %
Liv1,5 %1,9 %745 00031 %
Hero1,1 %1,4 %609 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,6 %1 441 00059 %
TV54,6 %3,8 %993 00041 %
Kutonen3,2 %2,4 %810 00033 %
Frii1,6 %1,6 %515 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC0,9 %0,7 %454 00019 %
Warner Bros. Discovery10,7 %8,7 %1 268 00052 %
STAR Channel3,1 %2,8 %678 00028 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %656 00027 %
Disney Finland6,2 %5,2 %932 00038 %
Paramount Network0,4 %0,2 %167 0007 %
AlfaTV0,8 %1,1 %490 00020 %
Muut3,0 %2,2 %482 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 941 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.