Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 945 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,9 %1 546 00064 %
Yle TV214,4 %11,1 %1 468 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,1 %1 022 00042 %
Yle yhteensä46,6 %39,1 %1 723 00071 %
MTV313,0 %18,0 %1 496 00062 %
Sub3,9 %4,6 %1 119 00046 %
AVA1,8 %2,1 %745 00031 %
C More Total1,3 %1,1 %221 0009 %
MTV yhteensä20,0 %25,8 %1 665 00069 %
Nelonen7,2 %10,2 %1 344 00055 %
Jim3,0 %3,0 %954 00039 %
Liv1,6 %2,0 %816 00034 %
Hero1,0 %1,2 %630 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,4 %1 529 00063 %
TV54,2 %4,2 %1 045 00043 %
Kutonen3,2 %2,5 %870 00036 %
Frii1,7 %1,8 %543 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC0,6 %0,6 %435 00018 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,3 %1 329 00055 %
STAR Channel2,7 %2,5 %716 00029 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %683 00028 %
Disney Finland5,6 %4,6 %973 00040 %
Paramount Network0,4 %0,4 %180 0007 %
AlfaTV0,8 %1,1 %539 00022 %
Muut3,9 %3,4 %532 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 945 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.