Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,2 %31,6 %1 147 00094 %
Yle TV212,8 %10,2 %1 031 00084 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,4 %888 00073 %
Yle yhteensä55,1 %46,3 %1 158 00095 %
MTV317,5 %24,4 %1 104 00090 %
Sub1,6 %2,1 %666 00054 %
AVA1,7 %1,6 %579 00047 %
C More Total0,8 %0,7 %138 00011 %
MTV yhteensä21,7 %28,8 %1 125 00092 %
Nelonen5,3 %7,7 %912 00075 %
Jim2,1 %1,8 %630 00051 %
Liv1,6 %1,9 %636 00052 %
Hero0,7 %0,9 %433 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,3 %1 002 00082 %
TV52,2 %2,2 %657 00054 %
Kutonen1,2 %0,8 %429 00035 %
Frii2,0 %2,2 %439 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,3 %1,0 %380 00031 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %803 00066 %
STAR Channel1,1 %1,2 %404 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %450 00037 %
Disney Finland3,4 %2,7 %583 00048 %
Paramount Network0,2 %0,1 %84 0007 %
AlfaTV1,2 %1,6 %562 00046 %
Muut1,8 %1,8 %241 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 169 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.