Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,5 %1 158 00083 %
Yle TV212,2 %9,1 %1 015 00073 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %780 00056 %
Yle yhteensä42,0 %35,7 %1 218 00088 %
MTV314,2 %19,1 %1 115 00080 %
Sub3,9 %4,5 %764 00055 %
AVA2,5 %2,8 %594 00043 %
C More Total0,8 %0,5 %122 0009 %
MTV yhteensä21,4 %27,0 %1 175 00084 %
Nelonen8,5 %11,9 %966 00069 %
Jim2,5 %2,5 %645 00046 %
Liv2,4 %2,8 %671 00048 %
Hero1,3 %1,7 %494 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,8 %1 079 00078 %
TV54,6 %4,3 %757 00054 %
Kutonen2,8 %2,2 %590 00042 %
Frii2,3 %2,0 %440 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,6 %1,4 %345 00025 %
Discovery Networks Finland11,7 %10,1 %948 00068 %
FOX2,4 %2,2 %479 00034 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %492 00035 %
Disney Finland4,9 %4,2 %670 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %129 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %360 00026 %
Muut4,4 %3,2 %320 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.