Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 045 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %21,8 %935 00067 %
Yle TV28,8 %8,0 %811 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %619 00044 %
Yle yhteensä36,4 %32,7 %988 00071 %
MTV318,5 %24,1 %941 00068 %
Sub4,3 %4,6 %678 00049 %
AVA2,5 %2,5 %499 00036 %
C More Total1,8 %1,3 %174 00013 %
MTV yhteensä27,0 %32,5 %984 00071 %
Nelonen9,9 %13,4 %825 00059 %
Jim2,3 %1,9 %537 00039 %
Liv2,3 %2,1 %550 00040 %
Hero1,1 %1,3 %364 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,8 %907 00065 %
TV53,0 %2,8 %615 00044 %
Kutonen3,0 %2,4 %479 00034 %
Frii1,9 %1,5 %376 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %27 0002 %
TLC1,6 %1,1 %323 00023 %
Discovery Networks Finland9,9 %8,0 %762 00055 %
FOX2,4 %1,8 %378 00027 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %429 00031 %
Disney Finland5,4 %4,0 %565 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %139 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %320 00023 %
Muut5,0 %3,6 %313 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 045 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.