Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 40-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,0 %1 178 00085 %
Yle TV27,8 %7,1 %1 062 00076 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %736 00053 %
Yle yhteensä34,7 %32,3 %1 257 00090 %
MTV318,4 %23,2 %1 182 00085 %
Sub3,7 %4,0 %809 00058 %
AVA2,7 %2,6 %688 00049 %
C More Total1,5 %1,4 %230 00017 %
MTV yhteensä26,2 %31,1 %1 237 00089 %
Nelonen11,0 %14,5 %1 046 00075 %
Jim2,2 %1,6 %679 00049 %
Liv2,3 %1,9 %676 00049 %
Hero1,3 %1,4 %508 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,5 %1 147 00082 %
TV53,5 %2,9 %778 00056 %
Kutonen3,3 %2,9 %638 00046 %
Frii1,9 %1,6 %502 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %49 0004 %
TLC1,7 %1,3 %424 00030 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,0 %983 00071 %
STAR Channel2,5 %2,0 %512 00037 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %515 00037 %
Disney Finland5,1 %3,7 %713 00051 %
Paramount Network0,4 %0,3 %183 00013 %
AlfaTV0,7 %0,9 %408 00029 %
Muut5,6 %4,1 %400 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 323 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.