Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 40-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %25,2 %1 568 00065 %
Yle TV29,4 %8,0 %1 453 00060 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %992 00041 %
Yle yhteensä39,0 %35,5 %1 732 00071 %
MTV316,8 %21,5 %1 614 00067 %
Sub3,7 %4,1 %1 144 00047 %
AVA1,9 %1,8 %847 00035 %
C More Total2,4 %2,6 %365 00015 %
MTV yhteensä24,7 %30,0 %1 777 00073 %
Nelonen8,7 %11,8 %1 492 00061 %
Jim2,7 %1,9 %958 00039 %
Liv1,6 %1,5 %856 00035 %
Hero1,0 %1,2 %644 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,5 %1 652 00068 %
TV52,8 %2,5 %1 012 00042 %
Kutonen4,2 %3,7 %933 00038 %
Frii1,5 %1,4 %594 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %57 0002 %
TLC0,9 %0,6 %507 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,5 %1 327 00055 %
STAR Channel2,9 %2,2 %773 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %752 00031 %
Disney Finland6,4 %4,4 %1 042 00043 %
Paramount Network0,6 %0,4 %238 00010 %
AlfaTV1,1 %1,3 %616 00025 %
Muut5,3 %4,9 %667 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.