Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 608 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,4 %1 229 00051 %
Yle TV211,2 %10,2 %1 167 00048 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %814 00034 %
Yle yhteensä41,0 %36,6 %1 378 00057 %
MTV316,9 %22,3 %1 317 00054 %
Sub4,0 %4,6 %940 00039 %
AVA1,8 %1,9 %670 00028 %
C More Total2,9 %2,5 %297 00012 %
MTV yhteensä25,6 %31,3 %1 446 00060 %
Nelonen7,8 %10,4 %1 185 00049 %
Jim2,8 %2,4 %782 00032 %
Liv1,5 %1,6 %708 00029 %
Hero1,0 %1,2 %502 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,6 %1 314 00054 %
TV52,6 %2,5 %846 00035 %
Kutonen3,5 %2,9 %697 00029 %
Frii1,4 %1,4 %440 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC0,8 %0,5 %407 00017 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,4 %1 058 00044 %
STAR Channel2,7 %2,1 %592 00024 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %597 00025 %
Disney Finland6,2 %4,5 %822 00034 %
Paramount Network0,6 %0,4 %199 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %497 00020 %
Muut4,7 %4,1 %517 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 608 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.