Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %22,6 %2 581 00052 %
Yle TV29,6 %8,1 %2 319 00047 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 669 00034 %
Yle yhteensä39,5 %33,8 %2 897 00059 %
MTV320,5 %26,6 %2 799 00057 %
Sub3,3 %3,7 %1 840 00037 %
AVA2,4 %2,4 %1 431 00029 %
C More Total1,9 %1,6 %495 00010 %
MTV yhteensä28,1 %34,2 %3 027 00061 %
Nelonen9,4 %12,7 %2 474 00050 %
Jim2,3 %2,0 %1 465 00030 %
Liv2,1 %2,0 %1 491 00030 %
Hero0,9 %1,0 %906 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,6 %2 735 00055 %
TV52,5 %2,3 %1 638 00033 %
Kutonen2,3 %1,8 %1 174 00024 %
Frii1,8 %1,5 %894 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0001 %
TLC1,5 %0,9 %879 00018 %
Warner Bros. Discovery8,3 %6,8 %2 100 00043 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 066 00022 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 046 00021 %
Disney Finland5,1 %3,7 %1 522 00031 %
Paramount Network0,4 %0,3 %362 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %928 00019 %
Muut3,5 %3,1 %961 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 366 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.