Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 605 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %22,3 %2 657 00050 %
Yle TV210,0 %8,1 %2 474 00047 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 699 00032 %
Yle yhteensä39,4 %33,5 %3 070 00058 %
MTV320,5 %26,8 %2 963 00056 %
Sub3,4 %3,7 %1 916 00036 %
AVA2,4 %2,4 %1 452 00027 %
C More Total1,9 %1,6 %528 00010 %
MTV yhteensä28,2 %34,4 %3 212 00061 %
Nelonen9,5 %12,8 %2 613 00049 %
Jim2,3 %2,0 %1 495 00028 %
Liv2,1 %2,0 %1 523 00029 %
Hero0,9 %1,0 %917 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,7 %2 881 00054 %
TV52,5 %2,4 %1 695 00032 %
Kutonen2,3 %1,8 %1 200 00023 %
Frii1,8 %1,5 %903 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,5 %0,9 %889 00017 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,8 %2 178 00041 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 105 00021 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 063 00020 %
Disney Finland5,0 %3,7 %1 573 00030 %
Paramount Network0,4 %0,3 %373 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %942 00018 %
Muut3,6 %3,2 %1 034 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 605 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.