Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 40-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %9,3 %692 00049 %
Yle TV29,4 %6,6 %705 00050 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,3 %307 00022 %
Yle yhteensä20,7 %17,2 %901 00064 %
MTV318,5 %22,5 %840 00060 %
Sub6,0 %6,3 %584 00042 %
AVA2,9 %3,2 %422 00030 %
C More Total2,5 %2,5 %153 00011 %
MTV yhteensä29,9 %34,5 %1 000 00071 %
Nelonen16,7 %22,5 %828 00059 %
Jim2,8 %2,3 %406 00029 %
Liv2,7 %2,3 %398 00028 %
Hero1,0 %1,1 %221 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,2 %28,3 %951 00068 %
TV53,2 %3,1 %485 00034 %
Kutonen4,4 %3,3 %365 00026 %
Frii1,6 %1,4 %210 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %16 0001 %
TLC2,5 %1,5 %235 00017 %
Discovery Networks Finland12,0 %9,5 %699 00050 %
FOX5,2 %3,6 %373 00027 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %272 00019 %
Disney Finland8,5 %5,7 %482 00034 %
Paramount Network0,9 %0,8 %135 00010 %
AlfaTV0,4 %0,3 %137 00010 %
Muut5,4 %5,2 %386 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.