Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 511 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,0 %3 418 00065 %
Yle TV214,5 %10,6 %3 296 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 231 00042 %
Yle yhteensä44,6 %37,7 %3 975 00075 %
MTV317,3 %23,3 %3 544 00067 %
Sub3,4 %3,8 %2 364 00045 %
AVA1,9 %1,9 %1 655 00031 %
C More Total1,4 %1,3 %565 00011 %
MTV yhteensä23,9 %30,3 %3 883 00073 %
Nelonen7,5 %10,2 %3 059 00058 %
Jim2,5 %2,3 %1 865 00035 %
Liv1,9 %2,1 %1 829 00035 %
Hero1,0 %1,2 %1 312 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,9 %3 482 00066 %
TV52,7 %2,6 %2 099 00040 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 649 00031 %
Frii1,8 %1,8 %1 218 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 164 00022 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,1 %2 816 00053 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 463 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 366 00026 %
Disney Finland4,9 %3,9 %2 032 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %394 0007 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 074 00020 %
Muut3,6 %3,2 %1 173 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 511 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.