Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,7 %1 583 00065 %
Yle TV216,0 %12,6 %1 531 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 057 00044 %
Yle yhteensä45,0 %39,1 %1 794 00074 %
MTV314,9 %20,4 %1 606 00066 %
Sub3,9 %4,5 %1 177 00049 %
AVA1,5 %1,5 %759 00031 %
C More Total1,9 %1,9 %310 00013 %
MTV yhteensä22,2 %28,3 %1 761 00073 %
Nelonen6,8 %9,2 %1 418 00058 %
Jim2,9 %2,9 %969 00040 %
Liv1,4 %1,6 %832 00034 %
Hero1,1 %1,4 %692 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,1 %1 600 00066 %
TV53,0 %2,8 %1 047 00043 %
Kutonen3,6 %2,9 %939 00039 %
Frii1,4 %1,5 %593 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0002 %
TLC0,9 %0,7 %501 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,3 %1 357 00056 %
STAR Channel2,9 %2,4 %766 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %754 00031 %
Disney Finland6,1 %4,7 %1 048 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %210 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %538 00022 %
Muut4,2 %3,8 %576 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.