Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %22,5 %1 051 00076 %
Yle TV218,1 %15,0 %989 00071 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %694 00050 %
Yle yhteensä44,1 %40,5 %1 161 00084 %
MTV313,7 %18,5 %1 022 00074 %
Sub3,7 %4,4 %697 00050 %
AVA2,3 %2,6 %503 00036 %
C More Total1,0 %0,8 %130 0009 %
MTV yhteensä20,8 %26,3 %1 098 00079 %
Nelonen7,1 %8,9 %853 00061 %
Jim2,3 %2,2 %548 00039 %
Liv2,4 %2,8 %575 00041 %
Hero1,4 %1,8 %442 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,8 %995 00072 %
TV54,7 %3,9 %684 00049 %
Kutonen2,7 %2,0 %519 00037 %
Frii2,4 %1,9 %400 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0002 %
TLC1,7 %1,6 %357 00026 %
Discovery Networks Finland11,9 %9,7 %884 00064 %
FOX2,9 %2,6 %434 00031 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %430 00031 %
Disney Finland5,5 %4,7 %612 00044 %
Paramount Network0,4 %0,2 %116 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %311 00022 %
Muut3,6 %2,1 %263 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 218 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.