Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %18,0 %1 107 00080 %
Yle TV220,0 %22,4 %1 040 00075 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,1 %705 00051 %
Yle yhteensä43,4 %42,6 %1 228 00088 %
MTV317,9 %23,2 %1 114 00080 %
Sub3,0 %2,8 %717 00052 %
AVA1,8 %1,8 %530 00038 %
C More Total1,9 %1,5 %178 00013 %
MTV yhteensä24,6 %29,3 %1 175 00085 %
Nelonen7,3 %8,7 %907 00065 %
Jim2,2 %1,9 %570 00041 %
Liv2,3 %2,4 %581 00042 %
Hero1,2 %1,3 %438 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,3 %1 036 00075 %
TV52,7 %2,4 %676 00049 %
Kutonen2,8 %1,9 %543 00039 %
Frii2,1 %1,6 %405 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,8 %1,5 %344 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %7,7 %900 00065 %
STAR Channel2,4 %1,8 %470 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %433 00031 %
Disney Finland4,9 %3,3 %648 00047 %
Paramount Network0,3 %0,2 %114 0008 %
AlfaTV0,4 %0,6 %285 00021 %
Muut3,8 %2,2 %283 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 294 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.