Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,2 %27,1 %1 145 00094 %
Yle TV216,0 %18,0 %1 008 00082 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %840 00069 %
Yle yhteensä52,8 %48,0 %1 164 00095 %
MTV321,0 %26,8 %1 090 00089 %
Sub1,7 %2,2 %641 00052 %
AVA1,5 %1,1 %517 00042 %
C More Total1,3 %0,9 %165 00013 %
MTV yhteensä25,6 %31,0 %1 124 00092 %
Nelonen5,2 %6,5 %867 00071 %
Jim1,7 %1,3 %546 00045 %
Liv1,4 %1,5 %553 00045 %
Hero0,7 %0,7 %399 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,9 %942 00077 %
TV51,3 %1,3 %593 00048 %
Kutonen1,1 %0,8 %383 00031 %
Frii1,8 %2,1 %418 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,1 %411 00034 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,5 %759 00062 %
STAR Channel1,1 %1,0 %409 00033 %
National Geographic Channel2,0 %1,1 %401 00033 %
Disney Finland3,1 %2,1 %576 00047 %
Paramount Network0,2 %0,1 %83 0007 %
AlfaTV1,5 %1,9 %520 00043 %
Muut1,6 %1,4 %232 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 179 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.