Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 588 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,0 %3 510 00066 %
Yle TV214,2 %10,2 %3 336 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 295 00043 %
Yle yhteensä44,1 %37,2 %4 042 00076 %
MTV317,9 %24,0 %3 683 00070 %
Sub3,3 %3,7 %2 447 00046 %
AVA1,8 %1,8 %1 730 00033 %
C More Total1,5 %1,5 %614 00012 %
MTV yhteensä24,5 %31,0 %4 003 00076 %
Nelonen7,7 %10,5 %3 191 00060 %
Jim2,5 %2,3 %1 925 00036 %
Liv1,9 %2,0 %1 882 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 369 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,0 %3 599 00068 %
TV52,4 %2,3 %2 132 00040 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 720 00032 %
Frii1,7 %1,7 %1 269 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %71 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 219 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,8 %2 873 00054 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 513 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 425 00027 %
Disney Finland4,9 %3,8 %2 107 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %418 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 098 00021 %
Muut3,7 %3,4 %1 218 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 588 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.