Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 603 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,8 %3 580 00068 %
Yle TV213,1 %8,1 %3 330 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %2 361 00045 %
Yle yhteensä43,6 %36,0 %4 054 00077 %
MTV317,6 %23,8 %3 727 00070 %
Sub3,4 %3,9 %2 531 00048 %
AVA1,9 %1,9 %1 792 00034 %
C More Total1,4 %1,5 %627 00012 %
MTV yhteensä24,4 %31,0 %4 051 00076 %
Nelonen7,9 %11,0 %3 284 00062 %
Jim2,5 %2,4 %1 989 00038 %
Liv1,9 %2,0 %1 950 00037 %
Hero1,0 %1,3 %1 424 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,7 %3 684 00070 %
TV52,5 %2,3 %2 196 00041 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 795 00034 %
Frii1,7 %1,7 %1 310 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %76 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 260 00024 %
Discovery Networks Finland9,0 %8,0 %2 946 00056 %
FOX2,4 %2,2 %1 551 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 483 00028 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 164 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %433 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 131 00021 %
Muut3,9 %3,6 %1 265 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 603 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.