Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 390 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,3 %1 872 00070 %
Yle TV212,0 %7,1 %1 700 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %1 209 00045 %
Yle yhteensä44,0 %35,6 %2 116 00079 %
MTV319,9 %26,3 %1 954 00073 %
Sub2,8 %3,2 %1 224 00046 %
AVA2,3 %2,2 %963 00036 %
C More Total0,8 %0,7 %258 00010 %
MTV yhteensä25,9 %32,5 %2 112 00079 %
Nelonen8,5 %12,1 %1 690 00063 %
Jim2,1 %1,8 %932 00035 %
Liv2,4 %2,4 %1 046 00039 %
Hero0,9 %1,1 %668 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,4 %1 906 00071 %
TV52,2 %2,1 %1 070 00040 %
Kutonen1,4 %1,3 %750 00028 %
Frii2,0 %2,0 %660 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %25 0001 %
TLC2,7 %2,0 %708 00026 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,7 %1 473 00055 %
STAR Channel1,8 %1,9 %703 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %644 00024 %
Disney Finland3,7 %3,1 %1 002 00037 %
Paramount Network0,3 %0,2 %196 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %561 00021 %
Muut2,9 %2,7 %585 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 390 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.