Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 055 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %24,5 %1 642 00068 %
Yle TV214,1 %9,3 %1 528 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 115 00046 %
Yle yhteensä43,6 %36,7 %1 816 00075 %
MTV315,2 %20,9 %1 675 00069 %
Sub4,0 %4,7 %1 243 00051 %
AVA1,5 %1,5 %812 00033 %
C More Total2,0 %2,2 %342 00014 %
MTV yhteensä22,7 %29,3 %1 822 00075 %
Nelonen7,0 %9,6 %1 503 00062 %
Jim3,1 %3,1 %1 027 00042 %
Liv1,4 %1,6 %883 00036 %
Hero1,2 %1,5 %745 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,8 %1 676 00069 %
TV52,7 %2,6 %1 090 00045 %
Kutonen3,8 %3,2 %1 013 00042 %
Frii1,4 %1,4 %638 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %49 0002 %
TLC0,9 %0,7 %538 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,5 %1 412 00058 %
STAR Channel2,9 %2,5 %807 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %814 00034 %
Disney Finland6,4 %4,8 %1 108 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %233 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %562 00023 %
Muut4,7 %4,4 %627 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 055 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.