Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 055 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,8 %1 649 00068 %
Yle TV215,4 %9,7 %1 559 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 135 00047 %
Yle yhteensä44,8 %37,6 %1 826 00075 %
MTV314,4 %20,2 %1 671 00069 %
Sub4,0 %4,7 %1 259 00052 %
AVA1,4 %1,4 %824 00034 %
C More Total1,6 %1,9 %331 00014 %
MTV yhteensä21,5 %28,2 %1 820 00075 %
Nelonen6,7 %9,3 %1 520 00063 %
Jim3,1 %3,1 %1 043 00043 %
Liv1,4 %1,7 %902 00037 %
Hero1,1 %1,5 %758 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,6 %1 691 00070 %
TV52,7 %2,6 %1 102 00045 %
Kutonen3,8 %3,2 %1 029 00042 %
Frii1,4 %1,4 %646 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %53 0002 %
TLC0,9 %0,7 %549 00023 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,6 %1 426 00059 %
STAR Channel3,0 %2,6 %821 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %833 00034 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 125 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %239 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %573 00024 %
Muut4,8 %4,7 %643 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 055 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.