Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 068 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %24,9 %1 671 00069 %
Yle TV217,3 %10,2 %1 598 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 149 00047 %
Yle yhteensä46,0 %38,1 %1 851 00076 %
MTV314,1 %20,1 %1 681 00069 %
Sub4,1 %4,9 %1 290 00053 %
AVA1,4 %1,4 %831 00034 %
C More Total1,4 %1,8 %314 00013 %
MTV yhteensä21,0 %28,2 %1 831 00075 %
Nelonen6,2 %8,6 %1 522 00063 %
Jim3,0 %3,0 %1 072 00044 %
Liv1,4 %1,7 %913 00038 %
Hero1,1 %1,5 %771 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,9 %1 697 00070 %
TV52,9 %2,8 %1 131 00047 %
Kutonen3,8 %3,3 %1 031 00042 %
Frii1,3 %1,4 %650 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %56 0002 %
TLC0,8 %0,7 %564 00023 %
Discovery Networks Finland9,5 %8,8 %1 442 00059 %
FOX3,0 %2,6 %827 00034 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %850 00035 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 139 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %246 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %592 00024 %
Muut4,7 %4,7 %649 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 068 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.