Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %24,6 %1 744 00067 %
Yle TV217,4 %10,1 %1 704 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 193 00046 %
Yle yhteensä45,6 %37,7 %1 980 00076 %
MTV314,1 %20,2 %1 786 00068 %
Sub4,1 %4,9 %1 354 00052 %
AVA1,4 %1,4 %849 00033 %
C More Total1,5 %1,9 %343 00013 %
MTV yhteensä21,1 %28,3 %1 953 00075 %
Nelonen6,4 %8,8 %1 617 00062 %
Jim3,0 %3,0 %1 105 00042 %
Liv1,4 %1,7 %939 00036 %
Hero1,1 %1,5 %783 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,0 %1 803 00069 %
TV52,9 %2,8 %1 169 00045 %
Kutonen3,7 %3,2 %1 068 00041 %
Frii1,3 %1,4 %662 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0002 %
TLC0,8 %0,7 %578 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,7 %1 508 00058 %
STAR Channel3,0 %2,7 %868 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %876 00034 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 193 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %251 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %599 00023 %
Muut5,0 %5,0 %707 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 231 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.