Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %12,0 %812 00058 %
Yle TV215,4 %8,3 %800 00057 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %418 00030 %
Yle yhteensä29,6 %22,0 %1 017 00072 %
MTV316,4 %21,8 %902 00064 %
Sub6,2 %6,3 %654 00047 %
AVA2,1 %2,4 %383 00027 %
C More Total1,4 %1,7 %140 00010 %
MTV yhteensä26,1 %32,2 %1 036 00074 %
Nelonen9,8 %13,7 %834 00059 %
Jim3,7 %3,7 %507 00036 %
Liv2,7 %3,0 %467 00033 %
Hero1,2 %1,4 %299 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %21,8 %973 00069 %
TV53,9 %3,5 %526 00037 %
Kutonen3,7 %3,5 %434 00031 %
Frii1,5 %1,4 %223 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %22 0002 %
TLC1,8 %1,6 %277 00020 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,5 %764 00054 %
STAR Channel5,5 %4,9 %422 00030 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %319 00023 %
Disney Finland8,5 %6,9 %560 00040 %
Paramount Network1,0 %0,7 %150 00011 %
AlfaTV0,2 %0,2 %125 0009 %
Muut6,5 %6,8 %393 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 228 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.