Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,7 %1 235 00089 %
Yle TV214,6 %9,0 %1 137 00082 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %894 00064 %
Yle yhteensä43,0 %36,9 %1 294 00093 %
MTV315,7 %21,5 %1 222 00088 %
Sub3,7 %4,2 %905 00065 %
AVA2,1 %1,9 %683 00049 %
C More Total0,8 %0,9 %176 00013 %
MTV yhteensä22,4 %28,6 %1 273 00091 %
Nelonen7,3 %10,0 %1 072 00077 %
Jim2,8 %2,7 %746 00054 %
Liv2,2 %2,5 %726 00052 %
Hero1,3 %1,6 %601 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,8 %1 182 00085 %
TV53,2 %2,9 %839 00060 %
Kutonen3,2 %2,7 %697 00050 %
Frii2,0 %1,9 %558 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC1,7 %1,3 %465 00033 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,2 %1 038 00075 %
STAR Channel2,4 %2,1 %547 00039 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %613 00044 %
Disney Finland5,3 %4,1 %789 00057 %
Paramount Network0,3 %0,2 %164 00012 %
AlfaTV0,5 %0,6 %395 00028 %
Muut4,8 %4,1 %388 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 341 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.