Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %26,1 %1 914 00071 %
Yle TV214,3 %7,7 %1 779 00066 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %1 265 00047 %
Yle yhteensä46,2 %37,3 %2 157 00080 %
MTV319,3 %26,2 %1 985 00074 %
Sub2,8 %3,1 %1 271 00047 %
AVA2,2 %2,1 %970 00036 %
C More Total0,6 %0,6 %241 0009 %
MTV yhteensä24,9 %32,0 %2 134 00080 %
Nelonen7,2 %10,2 %1 698 00063 %
Jim2,1 %1,9 %990 00037 %
Liv2,4 %2,6 %1 079 00040 %
Hero0,9 %1,1 %716 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,9 %1 925 00072 %
TV52,3 %2,2 %1 120 00042 %
Kutonen1,4 %1,2 %764 00028 %
Frii2,0 %2,0 %679 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC2,6 %2,0 %735 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,7 %1 507 00056 %
STAR Channel1,9 %1,9 %722 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %684 00025 %
Disney Finland3,8 %3,3 %1 048 00039 %
Paramount Network0,3 %0,2 %210 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %572 00021 %
Muut2,9 %2,8 %611 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 406 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.