Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 935 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 333 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,7 %3 517 00071 %
Yle TV215,5 %8,8 %3 271 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 368 00048 %
Yle yhteensä46,0 %37,7 %3 890 00079 %
MTV316,8 %23,3 %3 570 00072 %
Sub3,4 %4,0 %2 515 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 784 00036 %
C More Total1,0 %1,1 %540 00011 %
MTV yhteensä23,0 %30,2 %3 855 00078 %
Nelonen6,7 %9,4 %3 136 00064 %
Jim2,5 %2,5 %2 045 00041 %
Liv1,9 %2,2 %1 969 00040 %
Hero1,0 %1,3 %1 477 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,3 %3 531 00072 %
TV52,6 %2,5 %2 226 00045 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 773 00036 %
Frii1,7 %1,7 %1 321 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %84 0002 %
TLC1,8 %1,4 %1 289 00026 %
Discovery Networks Finland9,1 %8,2 %2 907 00059 %
FOX2,4 %2,3 %1 537 00031 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 525 00031 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 168 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %452 0009 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 159 00023 %
Muut3,8 %3,7 %1 231 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 333 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.