Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 935 000
Viikot: 1-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %26,0 %3 543 00072 %
Yle TV215,4 %8,8 %3 270 00066 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %2 388 00048 %
Yle yhteensä45,8 %38,2 %3 901 00079 %
MTV316,8 %23,4 %3 594 00073 %
Sub3,5 %3,9 %2 558 00052 %
AVA1,8 %1,7 %1 777 00036 %
C More Total0,9 %1,0 %509 00010 %
MTV yhteensä23,0 %30,1 %3 876 00079 %
Nelonen6,2 %8,7 %3 122 00063 %
Jim2,6 %2,4 %2 081 00042 %
Liv2,0 %2,2 %1 988 00040 %
Hero1,0 %1,3 %1 512 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,7 %3 535 00072 %
TV52,9 %2,6 %2 272 00046 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 780 00036 %
Frii1,7 %1,7 %1 322 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %89 0002 %
TLC1,8 %1,4 %1 321 00027 %
Discovery Networks Finland9,4 %8,2 %2 942 00060 %
FOX2,4 %2,3 %1 552 00031 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 541 00031 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 199 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %465 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 182 00024 %
Muut4,0 %3,8 %1 262 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.