Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 5-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 662 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,7 %3 678 00069 %
Yle TV215,2 %7,9 %3 461 00065 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %2 443 00046 %
Yle yhteensä44,7 %35,8 %4 152 00078 %
MTV317,4 %23,8 %3 789 00072 %
Sub3,5 %3,8 %2 625 00050 %
AVA1,7 %1,8 %1 801 00034 %
C More Total1,1 %1,3 %567 00011 %
MTV yhteensä23,7 %30,6 %4 109 00078 %
Nelonen7,2 %10,2 %3 353 00063 %
Jim2,4 %2,4 %2 041 00039 %
Liv1,9 %2,3 %2 059 00039 %
Hero1,1 %1,4 %1 538 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,4 %3 761 00071 %
TV52,5 %2,7 %2 301 00043 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 800 00034 %
Frii1,6 %1,7 %1 307 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %96 0002 %
TLC1,6 %1,3 %1 308 00025 %
Discovery Networks Finland9,0 %8,4 %3 003 00057 %
FOX2,4 %2,3 %1 581 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 562 00030 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 257 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %478 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 153 00022 %
Muut4,1 %4,0 %1 401 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 662 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.