Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 5-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 350 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %24,0 %1 244 00089 %
Yle TV214,2 %8,1 %1 135 00082 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %888 00064 %
Yle yhteensä41,9 %35,2 %1 302 00094 %
MTV315,8 %21,3 %1 240 00089 %
Sub4,0 %4,3 %921 00066 %
AVA2,1 %2,1 %686 00049 %
C More Total0,8 %0,9 %173 00012 %
MTV yhteensä22,7 %28,6 %1 286 00092 %
Nelonen7,8 %10,8 %1 095 00079 %
Jim2,7 %2,7 %726 00052 %
Liv2,3 %2,7 %753 00054 %
Hero1,4 %1,7 %626 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,9 %1 197 00086 %
TV53,1 %3,2 %847 00061 %
Kutonen3,3 %2,9 %700 00050 %
Frii1,9 %1,8 %536 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %35 0003 %
TLC1,5 %1,2 %482 00035 %
Discovery Networks Finland10,5 %9,7 %1 040 00075 %
FOX2,5 %2,0 %535 00038 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %619 00044 %
Disney Finland5,5 %4,3 %790 00057 %
Paramount Network0,2 %0,2 %168 00012 %
AlfaTV0,5 %0,6 %391 00028 %
Muut4,8 %4,1 %414 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 350 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.