Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 9-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,0 %1 224 00088 %
Yle TV214,8 %9,1 %1 137 00082 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %860 00062 %
Yle yhteensä43,1 %36,2 %1 293 00093 %
MTV315,4 %20,9 %1 199 00086 %
Sub3,5 %4,2 %870 00063 %
AVA2,2 %2,2 %699 00050 %
C More Total1,1 %1,1 %194 00014 %
MTV yhteensä22,1 %28,3 %1 254 00090 %
Nelonen8,2 %11,4 %1 069 00077 %
Jim2,8 %2,9 %730 00052 %
Liv2,0 %2,2 %705 00051 %
Hero1,3 %1,7 %571 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,2 %1 178 00085 %
TV52,8 %2,7 %813 00058 %
Kutonen3,4 %2,8 %686 00049 %
Frii2,1 %2,1 %578 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC1,7 %1,3 %446 00032 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 021 00073 %
STAR Channel2,4 %2,0 %547 00039 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %594 00043 %
Disney Finland5,2 %3,8 %766 00055 %
Paramount Network0,3 %0,2 %161 00012 %
AlfaTV0,4 %0,5 %372 00027 %
Muut4,7 %4,1 %354 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 331 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.