Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
Viikot: 9-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 394 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,2 %1 888 00070 %
Yle TV214,3 %7,6 %1 789 00067 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 244 00046 %
Yle yhteensä46,4 %36,0 %2 153 00080 %
MTV319,2 %25,9 %1 966 00073 %
Sub2,7 %3,3 %1 240 00046 %
AVA2,2 %2,2 %968 00036 %
C More Total0,7 %0,7 %265 00010 %
MTV yhteensä24,8 %32,1 %2 109 00079 %
Nelonen8,3 %12,1 %1 721 00064 %
Jim2,0 %1,9 %958 00036 %
Liv2,2 %2,4 %1 057 00039 %
Hero0,8 %1,1 %670 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %17,4 %1 931 00072 %
TV51,9 %2,1 %1 064 00040 %
Kutonen1,5 %1,4 %770 00029 %
Frii1,9 %2,1 %669 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0001 %
TLC2,6 %1,9 %701 00026 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,8 %1 467 00055 %
STAR Channel1,9 %1,9 %706 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %670 00025 %
Disney Finland3,7 %3,1 %1 018 00038 %
Paramount Network0,2 %0,2 %200 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %548 00020 %
Muut2,7 %2,6 %582 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 394 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.