Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 9-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 047 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,3 %1 639 00068 %
Yle TV217,5 %10,2 %1 589 00065 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 132 00047 %
Yle yhteensä46,5 %37,4 %1 832 00075 %
MTV314,2 %19,9 %1 648 00068 %
Sub3,8 %4,9 %1 234 00051 %
AVA1,5 %1,6 %844 00035 %
C More Total1,7 %2,0 %350 00014 %
MTV yhteensä21,2 %28,4 %1 808 00074 %
Nelonen6,8 %9,5 %1 525 00063 %
Jim3,0 %3,2 %1 028 00042 %
Liv1,3 %1,6 %891 00037 %
Hero1,1 %1,6 %745 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %16,0 %1 681 00069 %
TV52,3 %2,6 %1 092 00045 %
Kutonen3,9 %3,2 %1 007 00041 %
Frii1,4 %1,6 %656 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %52 0002 %
TLC0,8 %0,7 %532 00022 %
Discovery Networks Finland8,8 %8,5 %1 408 00058 %
FOX3,1 %2,5 %815 00034 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %830 00034 %
Disney Finland6,3 %4,7 %1 107 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %230 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %568 00023 %
Muut4,3 %4,5 %606 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 047 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.