Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 9-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,8 %32,3 %1 185 00097 %
Yle TV216,3 %8,8 %1 096 00090 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,7 %951 00078 %
Yle yhteensä56,0 %44,8 %1 192 00097 %
MTV317,9 %25,4 %1 135 00093 %
Sub1,8 %2,8 %752 00061 %
AVA1,6 %1,6 %634 00052 %
C More Total0,9 %1,2 %196 00016 %
MTV yhteensä22,3 %31,0 %1 156 00094 %
Nelonen5,3 %7,6 %956 00078 %
Jim1,8 %1,7 %668 00055 %
Liv1,4 %1,5 %655 00054 %
Hero0,7 %1,0 %506 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,8 %1 025 00084 %
TV51,3 %1,6 %718 00059 %
Kutonen1,7 %1,2 %553 00045 %
Frii1,5 %1,9 %489 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0002 %
TLC1,7 %1,3 %438 00036 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,2 %872 00071 %
STAR Channel1,0 %1,1 %452 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %520 00043 %
Disney Finland3,2 %2,7 %658 00054 %
Paramount Network0,2 %0,1 %102 0008 %
AlfaTV1,3 %1,9 %605 00049 %
Muut1,6 %1,8 %284 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.