Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 9-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %10,9 %778 00055 %
Yle TV215,9 %8,6 %808 00057 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,5 %427 00030 %
Yle yhteensä30,1 %21,0 %998 00071 %
MTV317,0 %22,0 %889 00063 %
Sub6,0 %6,2 %626 00045 %
AVA2,0 %2,3 %369 00026 %
C More Total1,5 %1,7 %152 00011 %
MTV yhteensä26,4 %32,3 %1 029 00073 %
Nelonen10,6 %15,6 %844 00060 %
Jim3,6 %3,6 %469 00033 %
Liv2,6 %2,7 %454 00032 %
Hero1,1 %1,3 %273 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %23,2 %967 00069 %
TV53,3 %3,4 %505 00036 %
Kutonen3,7 %3,5 %434 00031 %
Frii1,4 %1,5 %213 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %16 0001 %
TLC1,8 %1,7 %268 00019 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,8 %746 00053 %
STAR Channel5,8 %5,0 %410 00029 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %324 00023 %
Disney Finland8,8 %6,8 %554 00039 %
Paramount Network0,7 %0,7 %142 00010 %
AlfaTV0,2 %0,3 %118 0008 %
Muut5,7 %5,8 %378 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 213 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.