Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 9-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,0 %1 710 00065 %
Yle TV217,7 %10,1 %1 689 00065 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 176 00045 %
Yle yhteensä46,2 %37,0 %1 955 00075 %
MTV314,2 %19,9 %1 745 00067 %
Sub3,9 %4,9 %1 300 00050 %
AVA1,5 %1,6 %860 00033 %
C More Total1,7 %2,1 %379 00014 %
MTV yhteensä21,3 %28,5 %1 924 00074 %
Nelonen6,9 %9,6 %1 611 00062 %
Jim2,9 %3,2 %1 058 00040 %
Liv1,3 %1,6 %909 00035 %
Hero1,1 %1,6 %759 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %16,0 %1 774 00068 %
TV52,3 %2,6 %1 123 00043 %
Kutonen3,8 %3,2 %1 044 00040 %
Frii1,3 %1,5 %672 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %52 0002 %
TLC0,8 %0,7 %546 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,5 %1 464 00056 %
STAR Channel3,1 %2,6 %860 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %859 00033 %
Disney Finland6,3 %4,8 %1 163 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %235 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %576 00022 %
Muut4,6 %4,8 %655 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 202 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.