Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 13-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %10,4 %738 00052 %
Yle TV29,4 %6,5 %731 00052 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %373 00027 %
Yle yhteensä23,3 %18,6 %947 00067 %
MTV317,5 %21,1 %855 00061 %
Sub6,1 %6,3 %625 00044 %
AVA2,0 %2,1 %352 00025 %
C More Total1,7 %1,8 %151 00011 %
MTV yhteensä27,3 %31,3 %997 00071 %
Nelonen13,1 %18,0 %845 00060 %
Jim4,1 %3,9 %455 00032 %
Liv3,0 %2,9 %436 00031 %
Hero1,3 %1,6 %282 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %26,3 %968 00069 %
TV53,0 %2,7 %469 00033 %
Kutonen3,6 %3,3 %443 00032 %
Frii1,9 %1,5 %230 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %13 0001 %
TLC2,5 %2,3 %252 00018 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,1 %716 00051 %
STAR Channel5,4 %4,3 %402 00029 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %285 00020 %
Disney Finland8,8 %6,3 %520 00037 %
Paramount Network0,7 %0,7 %119 0008 %
AlfaTV0,3 %0,3 %115 0008 %
Muut6,4 %6,2 %382 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 195 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.