Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 609 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %25,2 %3 599 00068 %
Yle TV214,2 %8,4 %3 405 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 413 00046 %
Yle yhteensä44,8 %36,8 %4 081 00077 %
MTV317,0 %23,3 %3 735 00071 %
Sub3,4 %3,9 %2 568 00048 %
AVA1,9 %1,8 %1 813 00034 %
C More Total1,2 %1,3 %611 00012 %
MTV yhteensä23,4 %30,3 %4 058 00077 %
Nelonen7,5 %10,4 %3 322 00063 %
Jim2,5 %2,4 %2 034 00038 %
Liv1,9 %2,1 %1 995 00038 %
Hero1,0 %1,3 %1 460 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,2 %3 721 00070 %
TV52,5 %2,4 %2 228 00042 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 826 00034 %
Frii1,7 %1,7 %1 333 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %81 0002 %
TLC1,8 %1,4 %1 284 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,2 %2 977 00056 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 577 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 524 00029 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 203 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %448 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 149 00022 %
Muut3,9 %3,8 %1 298 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 609 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.