Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 935 000
Viikot: 1-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,4 %3 469 00070 %
Yle TV213,9 %8,4 %3 195 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 332 00047 %
Yle yhteensä44,9 %37,0 %3 839 00078 %
MTV317,1 %23,3 %3 546 00072 %
Sub3,3 %3,9 %2 457 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 780 00036 %
C More Total1,1 %1,2 %566 00011 %
MTV yhteensä23,4 %30,3 %3 832 00078 %
Nelonen7,3 %10,3 %3 147 00064 %
Jim2,6 %2,4 %1 987 00040 %
Liv1,9 %2,1 %1 952 00040 %
Hero1,0 %1,3 %1 438 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %16,1 %3 528 00071 %
TV52,5 %2,3 %2 169 00044 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 773 00036 %
Frii1,7 %1,7 %1 314 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %78 0002 %
TLC1,8 %1,4 %1 261 00026 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,2 %2 877 00058 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 525 00031 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 489 00030 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 131 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %440 0009 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 137 00023 %
Muut3,8 %3,6 %1 213 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 307 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.