Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %11,7 %790 00056 %
Yle TV214,0 %7,9 %780 00055 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %405 00029 %
Yle yhteensä28,2 %21,2 %996 00071 %
MTV316,7 %21,7 %888 00063 %
Sub6,2 %6,3 %645 00046 %
AVA2,1 %2,3 %374 00027 %
C More Total1,4 %1,7 %144 00010 %
MTV yhteensä26,3 %32,0 %1 024 00073 %
Nelonen10,5 %14,7 %838 00060 %
Jim3,8 %3,7 %492 00035 %
Liv2,8 %2,9 %458 00033 %
Hero1,2 %1,5 %294 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %22,8 %971 00069 %
TV53,7 %3,3 %509 00036 %
Kutonen3,7 %3,5 %437 00031 %
Frii1,6 %1,4 %225 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %20 0001 %
TLC2,0 %1,8 %270 00019 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,7 %750 00053 %
STAR Channel5,5 %4,8 %416 00030 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %309 00022 %
Disney Finland8,5 %6,8 %548 00039 %
Paramount Network0,9 %0,7 %141 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %122 0009 %
Muut6,4 %6,6 %390 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.