Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %11,5 %789 00056 %
Yle TV212,8 %7,3 %757 00054 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %394 00028 %
Yle yhteensä27,1 %20,4 %989 00070 %
MTV317,6 %22,6 %892 00063 %
Sub6,1 %6,2 %637 00045 %
AVA2,0 %2,3 %370 00026 %
C More Total1,9 %2,2 %151 00011 %
MTV yhteensä27,7 %33,3 %1 029 00073 %
Nelonen11,0 %15,2 %827 00059 %
Jim3,7 %3,7 %480 00034 %
Liv2,7 %2,8 %440 00031 %
Hero1,2 %1,4 %284 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %23,1 %961 00068 %
TV53,6 %3,3 %504 00036 %
Kutonen3,6 %3,4 %426 00030 %
Frii1,6 %1,4 %220 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %18 0001 %
TLC2,0 %1,7 %267 00019 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,5 %743 00053 %
STAR Channel5,3 %4,5 %402 00029 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %305 00022 %
Disney Finland8,3 %6,5 %536 00038 %
Paramount Network0,9 %0,7 %139 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %118 0008 %
Muut6,2 %6,2 %378 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 220 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.