Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,0 %3 453 00070 %
Yle TV212,8 %8,1 %3 125 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %2 287 00046 %
Yle yhteensä43,7 %36,2 %3 816 00077 %
MTV317,7 %23,8 %3 540 00072 %
Sub3,4 %3,9 %2 425 00049 %
AVA1,9 %1,9 %1 759 00036 %
C More Total1,4 %1,4 %583 00012 %
MTV yhteensä24,3 %30,9 %3 828 00078 %
Nelonen7,7 %10,8 %3 114 00063 %
Jim2,6 %2,4 %1 944 00039 %
Liv1,9 %2,1 %1 909 00039 %
Hero1,0 %1,3 %1 403 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,6 %3 496 00071 %
TV52,5 %2,3 %2 138 00043 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 744 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 292 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %73 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 238 00025 %
Discovery Networks Finland9,1 %8,1 %2 846 00058 %
FOX2,4 %2,2 %1 500 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 449 00029 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 094 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %426 0009 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 119 00023 %
Muut3,7 %3,5 %1 179 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 302 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.