Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %24,0 %1 213 00087 %
Yle TV212,0 %8,3 %1 086 00078 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %858 00062 %
Yle yhteensä40,6 %35,3 %1 272 00091 %
MTV316,5 %22,1 %1 208 00087 %
Sub3,7 %4,1 %863 00062 %
AVA2,2 %2,1 %671 00048 %
C More Total1,3 %1,2 %194 00014 %
MTV yhteensä23,7 %29,5 %1 257 00090 %
Nelonen8,2 %11,3 %1 052 00076 %
Jim2,9 %2,7 %709 00051 %
Liv2,2 %2,4 %699 00050 %
Hero1,3 %1,6 %567 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,0 %1 166 00084 %
TV53,0 %2,7 %805 00058 %
Kutonen3,3 %2,7 %688 00049 %
Frii2,0 %1,8 %539 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0003 %
TLC1,7 %1,3 %444 00032 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,0 %1 016 00073 %
STAR Channel2,4 %2,1 %538 00039 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %580 00042 %
Disney Finland5,3 %4,0 %763 00055 %
Paramount Network0,3 %0,2 %157 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %375 00027 %
Muut4,9 %3,9 %373 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 331 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.