Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 334 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,3 %1 222 00088 %
Yle TV213,0 %8,6 %1 108 00080 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %881 00063 %
Yle yhteensä41,8 %36,1 %1 280 00092 %
MTV315,9 %21,5 %1 214 00087 %
Sub3,7 %4,1 %875 00063 %
AVA2,2 %2,1 %680 00049 %
C More Total1,0 %1,0 %191 00014 %
MTV yhteensä22,8 %28,7 %1 264 00091 %
Nelonen8,0 %10,9 %1 069 00077 %
Jim2,9 %2,8 %727 00052 %
Liv2,2 %2,4 %712 00051 %
Hero1,3 %1,6 %580 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,7 %1 177 00085 %
TV53,0 %2,8 %820 00059 %
Kutonen3,3 %2,8 %696 00050 %
Frii2,0 %1,8 %550 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC1,7 %1,3 %455 00033 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,1 %1 028 00074 %
STAR Channel2,4 %2,1 %546 00039 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %599 00043 %
Disney Finland5,3 %4,1 %777 00056 %
Paramount Network0,3 %0,2 %163 00012 %
AlfaTV0,5 %0,6 %383 00028 %
Muut4,9 %4,0 %380 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 334 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.