Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %24,5 %1 716 00066 %
Yle TV215,6 %9,6 %1 663 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 176 00045 %
Yle yhteensä44,5 %37,2 %1 951 00075 %
MTV314,4 %20,2 %1 771 00068 %
Sub4,0 %4,7 %1 325 00051 %
AVA1,4 %1,4 %841 00032 %
C More Total1,7 %2,0 %360 00014 %
MTV yhteensä21,6 %28,3 %1 941 00074 %
Nelonen7,0 %9,4 %1 613 00062 %
Jim3,0 %3,1 %1 074 00041 %
Liv1,4 %1,7 %925 00035 %
Hero1,1 %1,5 %770 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,7 %1 796 00069 %
TV52,7 %2,6 %1 138 00044 %
Kutonen3,7 %3,2 %1 064 00041 %
Frii1,3 %1,4 %659 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %55 0002 %
TLC0,8 %0,7 %563 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,6 %1 487 00057 %
STAR Channel3,0 %2,6 %863 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %859 00033 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 180 00045 %
Paramount Network0,5 %0,4 %243 0009 %
AlfaTV0,7 %0,9 %581 00022 %
Muut5,0 %5,0 %697 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 216 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.