Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,2 %1 708 00065 %
Yle TV214,4 %9,2 %1 630 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 152 00044 %
Yle yhteensä43,3 %36,3 %1 938 00074 %
MTV315,2 %21,0 %1 773 00068 %
Sub4,0 %4,7 %1 307 00050 %
AVA1,4 %1,4 %829 00032 %
C More Total2,1 %2,2 %369 00014 %
MTV yhteensä22,7 %29,4 %1 940 00074 %
Nelonen7,2 %9,8 %1 594 00061 %
Jim3,1 %3,0 %1 056 00040 %
Liv1,4 %1,6 %905 00035 %
Hero1,1 %1,5 %757 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,9 %1 778 00068 %
TV52,7 %2,6 %1 126 00043 %
Kutonen3,7 %3,1 %1 045 00040 %
Frii1,3 %1,4 %649 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %51 0002 %
TLC0,9 %0,7 %552 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %1 473 00056 %
STAR Channel3,0 %2,5 %848 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %840 00032 %
Disney Finland6,3 %4,9 %1 162 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %237 0009 %
AlfaTV0,7 %0,9 %570 00022 %
Muut4,9 %4,7 %680 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 213 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.